Miljøpartiet De Grønne får BU-nestleder og leder for Byutviklingskomiteen på Grünerløkka!

Fra venstre: Ingrid Kleiva Møller, Solveig Arnesen, Rasmus Reinvang

MDG gjorde et strålende bydelsvalg på Grünerløkka, og med 15,3 % ble vi bydelens tredje største parti. Vi er storfornøyd med at vår 1. kandidat Solveig Arnesen blir nestleder i bydelsutvalget, og at vår 2. kandidat Rasmus Reinvang blir leder av byutviklingskomiteen på Grünerløkka!

oktober 12, 2015

Vi har fått til et godt majoritetssamarbeid om en fremoverlent miljøpolitikk på Løkka. Miljøpartiet De Grønne  samarbeider med AP, SV og Rødt i bydelen, og partiene har laga en samarbeidserklæring som viser de overordna politiske prioriteringene våre for perioden 2015-2019. Samarbeidserklæringen kan du lese her.

Vi gleder oss til å begynne jobben med å gjøre Grünerløkka til en pilotbydel for nye politiske løsninger innenfor bymiljø og klimatiltak, sykkelsatsing, flere bilfrie gater, og er stolte over at vi allerede har fått til en ny ordning med grønne midler som privatpersoner og borettslag vil kunne søke på til tiltak som fremmer naturmiljø! Vi kommer i tillegg til å jobbe for at mest mulig av Osloprogrammet og våre lokale visjoner blir gjennomført.

Ta gjerne kontakt med våre bydelspolitikere om det er saker dere er opptatt av!

Våre representanter i bydelen i perioden 2015-2019 er:

Bydelsutvalget:
BU-nestleder: Solveig Arnesen
BU-medlem: Rasmus Reinvang
1. vara: Ingrid Kleiva Møller
2. vara: Maria Skartsæterhagen
3. vara: Line Tveiten
4. vara: Kristian Vea

Byutviklingskomiteen:
Leder: Rasmus Reinvang
(Oppdatering: 1. vara i komiteen, Kristian Vea, overtok som komiteleder etter at Rasmus Reinvang ble byrådssekretær for byutvikling)

Oppvekst-, miljø- og kulturkomiteen: