Fotocredit: Miljøpartiet De Grønne

Søk om grønne midler nå!

Har du en gründer i magen, eller en idé som kan bidra til å gjøre Grünerløkka til en enda mer miljøvennlig bydel? Les mer om de grønne midlene her.

september 14, 2016

Bydelen har nå åpnet for en nye søknader om Grønne midler, med frist den 22. september. Du finner informasjon om ordningen og hvordan man søker på bydelens hjemmesider.

Miljøpartiet De Grønne gikk i fjor til valg på å gjøre Grünerløkka til en foregangsbydel for grønt og sosialt entrepenørskap.  Etter et brakvalg, hvor De Grønne fikk hele 15,3% av stemmene, fikk vi inkludert ordningen for grønne midler som et mål i samarbeidserklæringen mellom Miljøpartiet De Grønne, Arbeiderpartiet, Sosialistisk Venstreparti og Rødt i bydelen. Gjennom ordningen for grønne midler vil bydelen støtte lokale initiativ og eksperimenter som fremmer godt naboskap, stedseierskap og miljøengasjement.

- Vi er stolte av å kunne levere gode, grønne løsninger for Grünerløkka allerede nå

Det sa lokallagsleder og nestleder i Bydelsutvalget Solveig Arnesen i år da kriteriene for ordningen med Grønne midler ble vedtatt. Hun fremmet det opprinnelige forslaget om grønne midler sammen med BU-representant og byrådssekretær for byutvikling Rasmus Reinvang.

Miljøpartiet De Grønne jobber for å gjøre Grünerløkka til en pilotbydel for nye løsninger for bymiljø og klimatiltak.Nå venter vi i spenning på å se hva Grünerløkkas ildsjeler kan få til!