Styret 2021

Ta gjerne kontakt med oss på grunerlokka@mdg.no, eller send oss en melding på facebook.

Mina Weydahl, leder

Mina har jobbet med klima-og miljøspørsmål i over 10 år, blant annet i Røde Kors, FN og Flyktninghjelpen. Som leder for Grünerløkka MDG er hun opptatt av å få så mange som mulig med på laget for en grønn, bærekraftig fremtid. Twitter: @minaweydahl

Bjørn har mastergrad i informatikk fra universitetet i Oslo. Han jobber til daglig med anti-hvitvasking hos ND. På Grünerløkka sitter han som vara i Byutvikling- og næringskomiteen. Bjørn tror på en både klima- og menneskevennlig fremtid for Grünerløkka og Oslo, og at lokale tiltak er en viktig del av veien til et mer bærekraftig samfunn.

Bjørn Fesche, nestleder
Gro Gro Herredsvela Rørvik, nestleder

Gro vokste opp ved fjæresteinene på en øy på nordvestlandet. Nå er hun en glad og entusiastisk grünerløkkabeboer som elsker bylivet med alt det kan by på av god mat, god vin, konserter og parkliv - en og annen telttur i marka og turer hjem til havet! Det meste av det profesjonelle voksenlivet har hun brukt til studier innen molekylærbiologi, noe som munner ut i en doktorgrad i løpet av 2021. Som alle andre gleder Gro seg til en mer normal hverdag og ønsker at byen skal bli en enda bedre plass å boltre seg på etter hvert som de Grønnes fotavtrykk blir mer og mer tydelig.

Morten Iversen er 51 år, utdannet tekstforfatter fra Westerdals og har jobbet en mannsalder innenfor kommunikasjon og journalistikk. Han har bodd lenge i området rundt Birkelunden, er engasjert i lokalmiljøet, har oppdratt to barn som nå er voksne her, og holder for øyeblikket en seksåring, en åtteåring og to tiåringer, som alle går på Grünerløkka skole, i ørene.
Av politiske hjertesaker brenner Morten for en gjennomgripende digitalisering av byggenæringen på åpne formater, naturvern, et bærekraftig, lønnsomt lokalt næringsliv og robuste oppvekstvilkår.

Morten Iversen, styremedlem
Levi Levi Kasamba, medlemsansvarlig

Levi Kasamba er opprinnelig fra Kongo. Han er enkeltemnestudent ved NMBU i Ås, og skal til høsten starte på nytt på natur og miljøforvaltning ved USN. Han er kjempeinteressert i miljøproblemer og klimaendringer.

Andreas er utdannet statsviter fra NTNU. Han har bodd på Hasle siden september 2020, og jobber med statistikk og analyse i Landbruksdirektoratet. Han har vært aktiv i GU siden 2018, bl.a. i sentralstyret og politisk utvalg.

Andreas Moksnes Andreas Myklebust Moksnes, styresmedlem
Bilde av Geir Storli Jensen Geir Storli Jensen, varamedlem

Geir er 29 år, og er leder i Bydelsutvalget på Grünerløkka. I tillegg til å være folkevalgt jobber han til daglig med kommunikasjon i Norges speiderforbund. Han har tidligere hatt en rekke verv og stillinger i partiet, blant annet som politisk rådgiver i rådhusgruppa og som nasjonal talsperson i Grønne Studenter. Geir er spesielt engasjert i samferdsel, og i natur og friluftsliv.

Juni er aktivt medlem i Grønn Ungdom, og sitter i elevrådet på Marienlyst skole.

Juni Berg-Nielsen, varamedlem
Torstein Jystad, varamedlem

Torstein er 28 år som bor og jobber i Oslo. Utdannet innen miljøpolitikk og økonomi fra USA og Sverige, og jobber i dag med næringspolitikk i NHO. Han er sterkt engasjert i flere klima- og miljøspørsmål, og spesielt hvordan byer kan gå foran ved å bidra til bedre bo- og livskvalitet for innbyggerne.