Styret 2020

Ta gjerne kontakt med oss på grunerlokka@mdg.no, eller send oss en melding på facebook.

Mina Weydahl, Leder

Mina har jobbet med klima-og miljøspørsmål i over 10 år, blant annet i Røde Kors, FN og Flyktninghjelpen. Som leder for Grünerløkka MDG er hun opptatt av å få så mange som mulig med på laget for en grønn, bærekraftig fremtid. Twitter: @minaweydahl

Thor Mikkel er 29 år gammel og jobber til daglig som IT-konsulent. Han er utdannet sivilingeniør
fra NTNU med fysikk og matematikk som spesialitet. Han er opptatt av teknologier som kan
hjelpe oss med å omstille oss til et fossilfritt samfunn, og implementasjoner av økonomiske
insentiver som hjelper folk til å ta mer klimavennlige valg i hverdagen. På fritiden er Thor Mikkel
glad i å lese, løpe og stå alpint.

Thor Mikkel Nordahl, nestleder
Marion Gadette, Kasserer

Marion Gardette er Fransk. Hun er arkitekt og jobber til daglig i Arkitektskap hovedsaklig med rehabilitering og transformasjon. Hun har i tillegg en master i lysdesign. Hun er engasjert i byutvikling, og hvordan vi kan både ta vare på det vi har, og videreutvikle byen på en bærekraftig måte.

Bjørn har mastergrad i informatikk fra universitetet i Oslo. Han jobber til daglig med analyse av samfunnsøkonomiske problemstillinger i Menon Economics. På Grünerløkka sitter han som vara i Byutvikling- og næringskomiteen. Bjørn tror på en både klima- og menneskevennlig fremtid for Grünerløkka og Oslo, og at lokale tiltak er en viktig del av veien til et mer bærekraftig samfunn.

Bjørn Fesche, styremedlem
Nora Thommessen

Nora er utdannet siviløkonom fra Bocconi i Milano og Handelshøyskolen i København. Hun jobber for tiden som produktsjef i Orkla for den miljøvennlige såpeserien Klar. Nora er spesielt opptatt av hvordan det grønne skiftet fører til endringer i menneskers livsstil og samfunnet generelt, og hvordan man kan gjøre det enkelt for folk til å ta grønnere valg.

Geir M. Økland jobber som kommunikasjonsrådgiver hos Nordic Choice Hotels. Han har kort fartstid i MDG og styrevervet er hans første i partiet. Gjennom flere år med fagforeningsarbeid, er arbeidsliv blitt en av hjertesakene hans. I tillegg er Geir opptatt av en grønn omstilling i næringslivet, velferdsstaten og dagliglivet.

Geir M. Økland, styremedlem
Rannveig Nitter

Rannveig er trønder og jobber som spesialsykepleier i Nordre Follo. Hun har også en femårig mastergrad i samfunnsernæring fra OsloMet og et masteremne i bærekraftige energisystemer fra UiO. Rannveig har vært svært opptatt av miljø og klima siden hun stemte MDG for første gang i 2013. Hun er spesielt opptatt av hva klimaendringene medfører i form av naturkatastrofer rundt om i verden, som påvirker både mennesker og dyr, samt hvilke grønne tiltak alle kan bidra med, som å redusere kjøttforbruket, det materielle forbruket, og reise mer miljøvennlig når det er et alternativ

Morten Iversen er 51 år, utdannet tekstforfatter fra Westerdals og har jobbet en mannsalder innenfor kommunikasjon og journalistikk. Han har bodd lenge i området rundt Birkelunden, er engasjert i lokalmiljøet, har oppdratt to barn som nå er voksne her, og holder for øyeblikket en seksåring, en åtteåring og to tiåringer, som alle går på Grünerløkka skole, i ørene.
Av politiske hjertesaker brenner Morten for en gjennomgripende digitalisering av byggenæringen på åpne formater, naturvern, et bærekraftig, lønnsomt lokalt næringsliv og robuste oppvekstvilkår.

Morten Iversen, styremedlem
Bilde av Geir Storli Jensen Geir Storli Jensen, varamedlem

Geir er 29 år, og er leder i Bydelsutvalget på Grünerløkka. I tillegg til å være folkevalgt jobber han til daglig med kommunikasjon i Norges speiderforbund. Han har tidligere hatt en rekke verv og stillinger i partiet, blant annet som politisk rådgiver i rådhusgruppa og som nasjonal talsperson i Grønne Studenter. Geir er spesielt engasjert i samferdsel, og i natur og friluftsliv.

Juni er aktivt medlem i Grønn Ungdom, og sitter i elevrådet på Marienlyst skole.

Juni Berg-Nielsen, varamedlem