Se hvem som stiller i bydelsvalget

Fotocredit: Finn Ørstavik

I år er det lokalvalg, og nå er det klart hvilke MDGere du kan stemme på i bydelsvalget.

januar 21, 2023

17. januar hadde Grünerløkka MDG årsmøte og nominasjonsmøte, hvor lista vår til bydelsvalget ble vedtatt. Lista har en rekke kandidater med fartstid i bydelspolitikken, men også flere friske pust.

Dette er kandidatene

1 Geir Storli Jensen (33)

Geir er nåværende leder av Bydelsutvalget på Grünerløkka. Han har bodd i bydelen siden 2015 og har sittet flere perioder i styret i lokallaget. Til daglig jobber han som dommer i Forliksrådet, og fritiden tilbringer han helst på tur i marka eller på sykkelsetet.

2 Karen Contreras Lisperguer (43)

Karen er BU-medlem og sitter i byutviklings- og næringskomiteen. Hun jobber i Latin-Amerikansk forening og har mye kontakt med personer med innvandrerbakgrunn. Hun har vært aktiv i miljøbevegelsen siden hun kom til Norge som 16-åring, og hun meldte seg inn i MDG rundt 2014. Karen liker å trene, padle og gå tur med hunden.

3 Isa Maline Isene (29)

Isa er eneste kandidat på topp 4 som ikke har verv i lokalpolitikken per i dag. Hun har derimot sittet i BU i bydel St. Hanshaugen i perioden fram til 2019. Hun flyttet til Rodeløkka for to år siden og jobber som strategisk rådgiver for MDG på Stortinget. Hun har omfattende erfaring i ulike roller i partiet og god kunnskap om mange politikkområder. Hun synger i kor, leser og har en katt.

4 Christen Andreas Wroldsen (31)

Christen Andreas sitter i BU i dag og har verv i byutviklings- og næringskomiteen. Til daglig jobber han i Kunnskapsdepartementet med saker knyttet til grunnskolen. Han har vært medlem av MDG siden 2015, har vært studentpolitiker i Oslo og har sittet i styret i Grünerløkka MDG. Han tilbringer fritiden med karate, gitar og i naturen.

5 Morten Iversen (54)

Morten sitter i oppvekst- og miljøkomitéen i bydelen, samt i skoledriftsstyre på Grünerløkka skole. Han er særlig opptatt av kultur-, barne- og næringspolitikk. Morten er seksbarnsfar og har bodd på Grünerløkka i 30 år. Han jobber som reklametekstforfatter og har mye erfaring med tekst og kommunikasjon.

6 Gro Herredsvela Rørvik (32)

Gro er nåværende leder i Grünerløkka MDG. Hun har bodd i Oslo siden 2009 og meldte seg inn i partiet i 2019. Hun er særlig opptatt av at Grünerløkka skal være et sted der flere blir boende, både unge og eldre. Gro har doktorgrad i mikrobiologi og jobber i Fjong med sirkulær klesutleie. Hun liker å bruke byen og gå på bar, restaurant og kino.

7 Joachim Ådnanes (36)

Joachim er per i dag vara i byutviklings- og næringskomitéen, og er motivert for å bidra mer i lokalpolitikken. Han har vært medlem i MDG siden 2016. Han er særlig opptatt av sykkelpolitikk, gateutforming og byutvikling. Joachim jobber som systemutvikler i Ruter, er styreleder i borettslaget og har en katt og en hund.

8 Ulrike Zamudio-Tveterås

9 Audun Reithaug

10 Emilie Christoffersen

11 Børge Roum

12 Constance Jessen Holm

13 Jonathan Alexander Brandrud

14 Åshild Herredsvela

15 Harald Wiik

16 Sunniva Rebbestad

17 Silvan Loher

18 Catrine Carlsen

19 Finn Ørstavik

20 Kristoffer Nima Parmian

21 Signe Bakke Sølberg

Denne dyktige og engasjerte gjengen kan du stemme på i valget 11. september hvis du bor i bydel Grünerløkka.

Kjenner du noen på lista?

Grünerløkka MDGs liste til bydelsvalget 2023

• Geir Storli Jensen