Fotocredit:

Valglista er klar

Geir Storli Jensen og Julie Mørch ble enstemmig valgt som listetopper for Grünerløkka MDG til høstens bydelsvalg.

mars 26, 2019

Christen Andreas Wroldsen og Solveig Arnesen følger på de neste plassene, også de som forhåndskumulerte kandidater.

En lang rekke gode kandidater har stilt seg til disposisjon, og til sammen består valglista av 20 personer klare til å kjempe for mennesker og miljø i bydelen. Her er nominasjonskomiteens begrunnelse for de fire forhåndskumulerte kandidatene:

Geir Storli Jensen

Geir har erfaring som politisk rådgiver i bystyregruppa, nasjonal talsperson i Grønne Studenter, vara i byutviklingskomiteen i Sagene bydel, og en rekke verv i MDG og Grønn Ungdom. Geir har en bachelor i utviklingsstudier fra UiO, og jobber som kommunikasjonskonsulent for Norges Speiderforbund. I dag er han også leder for MDG Grünerløkka. Geir er både politikk-, kommunikasjons- og organisasjonsperson i en og samme fyr. Han har koordinert valgkamp, arrangert festivaler, spiser sakspapirer til frokost, kjemper for sykkelveier og mot netthets, og alt han engasjerer seg for skriver han om i avisa og på Twitter. Han bryr seg om lokalpolitikk på et imponerende nivå.

Julie Mørch

Julie har vært aktiv med en rekke verv i lokallaget på Frogner siden begynnelsen av 2013. Hun har blant annet vært nestleder, sekretær og sosiale medier-ansvarlig. I 2015 ble hun valgt inn i BU på Frogner og vara til Bystyret og Kultur- og utdanningskomiteen på rådhuset. Fra 2014 til 2015 var hun Nasjonal talsperson for Grønne Studenter og var med på å bygge opp GS som organisasjon. Hun har sittet i Helse- og sosialkomiteen på Frogner og vært vara til MIBU. Julie har også erfaring som daglig leder for Miljøfabrikken AS og vært med på å drive Det Grønne Hjørnet på St. Hanshaugen. Nå studerer hun sosial pedagogikk, jobber på Steinerskolen i Oslo og har to barn. Julies lange erfaring og sterke engasjement for helse- og sosialsaker er et glimrende bidrag til BU-gruppa vår.

Christen Andreas Wroldsen

Andreas har et brennende engasjement for grønn politikk, partiet, byen og bydelen. Siden han meldte seg inn i 2015 har han rukket å inneha en rekke verv i Tvedestrand MDG, i Oslo Grønne Studenter og nå i styret til MDG Grünerløkka. For Oslo Grønne Studenter har han møtt fast for i representantskapet og i referansegruppa for bilfritt byliv, vært valgkampansvarlig for valgkampen rundt UiO og HiOA i valgkampen i 2017 og deltatt aktivt i to studentvalg på UiO, der Grønn liste har blitt nest størst hver gang. Andreas har i dag et fulltidsverv for Studentparlamentet ved UiO og universitetsstyret på Universitetet i Oslo.

Solveig Arnesen

Solveig har tidligere vært gründer i eget filmselskap, men jobber nå til daglig som kommunikasjonsansvarlig ved Vitenparken. Solveig er utdannet på BI innen digital kommunikasjonsledelse, og brenner spesielt for kommunikasjon og grønn økonomi. Etter å ha vært MDG Grünerløkkas gruppeleder og BU-nestleder i fire år, ønsker hun nå å bidra fra en litt mer tilbaketrukket rolle.
Som fjerdekandidat regner vi med at hun blir den perfekte
rådgiver og vararepresentant til BU-medlemmene våre.

Nominasjonsmøtet ble avholdt den 25. mars på partikontoret, og nominasjonskomiteen besto av Henrik W. Johnsen, Kristin Gjørv og Trond Gunnar Rasmussen.

Valgliste for Grünerløkka Miljøpartiet De Grønne

• 1. Geir Storli Jensen